Acar Bilişim, DijitalEge Etkinliğindeydi


DijitalEge
Yaşam artık dijital..
Acar Bilişim dijital yaşamı Apple Türkiye Distribütörü Bilkom'un DijitalEge etkinliğinde takip etti..

30 Mayıs 2012 tarihinde İzmir Hilton Oteli'nde gerçekleştirilen DijitalEge etkinliği 4 ayrı salonda 4 ana başlık altında gerçekleştirildi.



Dijitalleşen yaşamımızı, akıllı araçlarla akıllıca yöneterek teknolojiyi "fırsata", fırsatları ise "uygulamaya" geçirmek amacıyla yaşam alanında "Dijital Yaşam", sağlık alanındaki dijital gelişmelerin konu alınacağı "Dijital Sağlık", inşaat sektörünün dijital yaşamdaki nabzını tutmak için "Dijital Mimarlık" ve teknolojinin gelişimiyle birlikte akıllı tahta, Fatih Projesi gibi eğitim projelerinin ele alınacağı "Dijital Eğitim"..

Bizler, konuşmacılar arasında Cüneyt Özdemir (@cuneytozdemir), M.Serdar Kuzuloğlu (@mserdark), Ufuk Tarhan (@futuristufuk), Kaan Sezyum (@kaansezyum)'un da bulunduğu "Dijital Yaşam" ana başlıklı seminerlere katıldık.

Etkinliğin ilk konuşması "Geleceğin medyasında bir türk yayını: Dipnot TV" ile Dipnot.tv kurucusu Cüneyt Özdemir'e aitti. Oldukça keyifli bir sunum gerçekleştiren Özdemir'in twittera yansıyan cümleleri şu şekilde:
  • Hürriyet'i 400K okuyor, twitterda takipçi sayım 600K+ twitterda daha çok okunuyorum. Vakit ayırıyorum, işim için..
  • Biz bütün işlerimizi sosyal medyadan halletmeye çalışıyoruz.
  • Fatih Projesi eğitim sistemini tamamen değiştirecek.
  • San Francisco ya da İstanbul’da olmanız yaratıcılığınızı etkilemez yeter ki aklınız özgür olsun.
  • İşin en güzel yani özgürlüğümüz.
Cüneyt Özdemir DijitalEge

Oturumun ikinci kısmı "Ben sana sosyal olamazsın demedim.." ile kendi tabiri ile İnternet Ekipler Amiri M.Serdar Kuzuloğlu ile devam etti. İçten, samimi, eğlenceli taraflarıyla katılımcıların yüzünde tebessüm bırakan Kuzuloğlu'nun notlarımız arasına giren ve twittera yansıyan cümlelerinden bir kaçı:
  • İlginç olmayan konu yoktur, ilgisiz insan vardır.
  • Teknoloji siz doğduktan sonra icat edilen her şey demektir.
  • PR ajansları konuşmacı belirlerken Klout skorlarından yararlanıyor.
  • Mecra farketmeksizin tüketicilerin sadece %14'ü reklamdan etkileniyor.
  • Pazarlamacıların %90'ı sosyal medyada varlar. Çünkü samimi iletişimde olmak zorundalar.
  • Bu kadar sosyalleşmeden bahsettiğimiz bu dönemde depresyon ve yanlız kalma korkusu tavan yapmış durumda.
  • Yeni pazarlama anlayışı profil pazarlaması ve hedeflemesi ile yapılıyor.
  • Değişim hep vardı fakat artık daha hızlı.
  • Sosyalleşmek için gittiğimiz kafelerde oksijen maskesi arar gibi wi-fi şifresi soruyoruz.
  • Kimlik, ait olduğumz bir hapishanedir.
  • Lady Gaga'nın en popüler Türk markasından 60 kat fazla takipçisi var.
M.Serdar Kuzuloğlu DijitalEge


Oturumun öğleden sonraki başlangıç kısmını Fütüristler Derneği İstişare Kurulu Başkanı, fütürist, ekonomist, iş tasarımcısı ve avatarı Ufuk Tarhan aldı. "Dijital geleceğini dijital planla" başlıklı konuşmasından kısa kısa notlarımız şu şekilde:
  • Başarı, sen hayatta olduğun için başka birinin biraz daha fazla mutlu olduğunu hissetmektir.
  • İspanyol yazar Alex Rovira'nın "İyi Hayat" kitabı gelecek için klavuzunuz olabilir.
  • Gelecekte sürdürülebilir bir iş yaşamı için kendinize dijital bir kimlik oluşturun.
  • Dijital dünyada gelişim o kadar hızlı ki, bu hıza yetişebilen bir akademik program yok ve olmayacak.
  • Gelecek yeni başlıyor ve biz nasıl istersek öyle olacak.
Ufuk Tarhan DijitalEge


Son oturumda "Dijital dünyada kendi markanı yarat" ile sosyal medyanın en ironik, en sivri dilli ama en keyifli bloggerlarından Kaan Sezyum, evde unutmuş olduğunu söylediği sunumunun yerine hazırladığı başka bir görsel içerikle dolu hoş sunumu ile günü noktalayan isim oldu:
  • Herkes başarının peşinde.. Hemen şimdi olursa daha iyi olur.
  • Başarılı marka "reklamla" olur.
  • Sosyal medyada sayıların peşinde olmayın. İnsanlarda his yaratmaya çalışın.
  • Herkes sayı peşinde. Markanın hissetirdikleri önemsenmiyor.
  • Türk'ün dijitali bambaşka. Her Türk sosyalleşmeyi bir gün tadacaktır.
Kaan Sezyum DijitalEge




 İzmir'de gerçekleştirdiği bu etkinliğinden dolayı Bilkom'a teşekkür ediyoruz.

Comments are closed.